9 روش جذب مشتری از طریق هایلایت اینستاگرام

سئو

..9 روش جذب مشتری از طریق هایلایت اینستاگرام..
سئو

9 روش جذب مشتری از طریق هایلایت اینستاگرام

اگر می‌خواهید مشتری بیشتری در اینستاگرام از طریق هایلایت ها برای کسب‌وکارتان جذب کنید این مقاله برای شماست.

9 روش جذب مشتری از طریق هایلایت اینستاگراماینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها و سازمان‌هاست، چرا که در آن می‌توانید ارتباط نزدیک‌تری با مخاطب و مشتری‌تان ایجاد کنید. این ارتباط و درگیری می‌تواند از طریق انتشار عکس، ویدیو، لایو و یا IGTV و استوری باشد. اما در این میان یکی از ویژگی‌های اینستاگرام وجود دارد که با وجود قدرتمند بودنش در جذب مخاطب گاهی نادیده گرفته می‌شود و تلاش‌های لازم در مورد آن صورت نمی‌گیرد. این ویژگی هایلایت استوری نام دارد.

در این مقاله می‌خواهیم به طور تخصصی به نقش هایلایت استوری در جذب مشتری بپردازیم و 9 استراتژی را که با آن می‌توانید هایلایت بهتری برای جذب مشتری بسازید را با هم مرور کنیم.

هایلایت استوری اینستاگرام چیست؟

هایلایت استوری‌های اینستاگرام مجموعه‌ای از عکس‌ها، ویدیوها و در کل استوری‌هایی هستند که شما قبلا منتشر کرده‌اید و در واقع دسته بندی‌هایی هستند که هر کدام موضوع متفاوتی می‌تواند داشته باشد. همانطور که می‌دانید عمر هر استوری در اینستاگرام فقط 24 ساعت است و اگر بخواهید آن را در صفحه‌تان نگه دارید باید از آن یک هایلایت درست کنید که این هایلایت می‌تواند به صورت همیشگی در پیج شما بماند. البته هر زمان اراده کنید می‌توانید این هایلایت‌ها را از صفحه‌تان پاک کنید. هایلایت استوری‌ها زیر بایو اینستاگرام و بالای صفحه فید شما قرار می‌گیرند.

نحوه ساخت هایلایت در اینستاگرام

قبل از هر چیزی باید ببینیم اصلا هایلایت استوری اینستاگرام چطور ساخته می‌شود. اولین قدم برای ذخیره کردن استوری‌ها فعال کردن ویژگی ذخیره اتوماتیک استوری است. با فعال کردن این ویژگی هر استوری که منتشر می‌کنید به طور اتوماتیک ذخیره می‌شود و فقط خودتان می‌توانید استوری‌های ذخیره شده را ببینید. در این حالت می‌تواند خیالتان راحت باشد که هیچ کدام از استوری‌های شما پاک نمی‌شود و در اینستاگرامتان ذخیره می‌شود و هر موقع که بخواهید می‌توانید آن را هایلایت کنید.

برای ذخیره اتوماتیک استوری‌ها باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در صفحه اینستاگرامتان وارد Settings شوید.
  2. روی گزینه Story کلیک کنید.
  3. در این قسمت، گزینه Save to archive باید فعال و آبی باشد.

وقتی که مطمئن شدید این گزینه فعال است، در قدم بعدی به ساخت هایلایت می‌رسیم. برای ساخت هایلایت باید به صفحه اینستاگرامتان بروید و روی دکمه Story Highlights، که دقیقا زیر دکمه Follow قرار گرفته بزنید. در ادامه، یک تصویر برای کاور هایلایت و یک عنوان برای هایلایت موردنظر انتخاب کنید و بعد گزینه Add یا Done را انتخاب کنید تا هایلایت شما ایجاد شود.

https://www.socialmediatoday.com/news/how-to-combine-instagram-stories-highlights-and-story-links-to-increase-con/513230/

استفاده از هایلایت اینستاگرام برای جذب مشتری بیشتر

شما می‌توانید تمام استوری‌هایی را که تابحال منتشر کرده‌اید در یک هایلایت قرار دهید، اما این کار اصلا جالب نیست و هیچ جذابیت خاصی ایجاد نمی‌کند. از طرف دیگر چون به دسته‌بندی‌های مجزا و هدفمند تقسیم نشده باعث جذب مخاطب و درگیری او با استوری‌ها نمی‌شود. برای جذب و درگیری بیشتر مخاطب یا مشتری، بهتر است هایلایت‌های منظم، با عنوان‌های هدفمند داشته باشید تا قسمت به قسمت مشتری را راهنمایی کند و ابهامات او را برطرف کند. اما دسته‌بندی هایلایت‌های ما باید شامل چه موضوعاتی باشد؟

در ادامه 9 استراتژی ساخت هایلایت استوری جذاب را برای شما می‌گوییم:

1- هایلایت معرفی محصول بسازید

یکی از مواردی که در یک پیج بیزینسی ممکن است کاربر را سردرگم کند مشخص نبودن محصولات یا خدمات و ابهام در آن است. طبق تحقیقات انجام شده 75% کاربران وبسایت‌ها بعد از دیدن تبلیغ محصولات در پلتفرم‌های مختلف، اقدام به اکشن می‌کنند (حال این اکشن می‌تواند خرید و یا فقط دیدن محصول باشد). در اینستاگرام هم به همین صورت است. فرض کنید شما یک پیج تهیه غذا دارید، وقتی کاربری وارد صفحه شما می‌شود اولین چیزی را که به دنبال آن می‌گردد محصولات شما، یعنی منوی غذاهای شما است.

طبیعتا موقع ورود کاربر به پیج، این هایلایت‌ها هستند که خودنمایی می‌کنند و کاربر با احتمال بیشتری سراغ هایلایت می‌رود تا اسکرول کردن و پیدا کردن محصولات از طریق پست‌های بسیار! بنابراین وقت کمتری از کاربر گرفته می‌شود و با احتمال بیشتری درگیر پیج شما می‌شود، چرا که در کوتاهترین زمان ممکن، چیزی را که خواسته جلوی چشمش قرار داده‌اید و ابهامش را برطرف کرده‌اید.

علاوه بر این در استوری‌ها امکان آن را دارید که محصولات را تگ کنید و با انواع استیکر‌های تعاملی مشتری را به خرید ترغیب کنید. به عنوان مثال در پیج آکادمی هر یک از خدمات و رویدادها به صورت مجزا دسته‌بندی شده‌اند تا کاربر خدمات موردنظر و اطلاعات مربوط به آن را سریع پیدا کند.

بسته به کسب‌وکارتان شما هم می‌توانید برای هر محصول یا خدمتی که دارید یک هایلایت مجزا درست کنید مثلا دسته‌بندی بر اساس محصولات فصلی، جدیدترین محصولات، محصولات تخفیف خورده و … داشته باشید. بهتر است در هایلایت‌های مربوط به هر محصول حتما دکمه فراخوان عملی هم جایگذاری کنید. این دکمه می‌تواند لینک See more باشد که کاربر را به صفحه خرید محصول هدایت می‌کند.

2- هایلایت مخصوص رویدادهای برند بسازید

همانطور که گفتیم شبکه‌های اجتماعی بهترین محل برای ایجاد آگاهی از برند و همینطور ایجاد اعتماد در مخاطب هستند. در شبکه‌ای مانند اینستاگرام باید فرهنگ سازمانی‌تان را نشان بدهید تا در مشتری حس نزدیکی بیشتری به وجود بیاورید. اگرچه در این روزهای کرونایی جمع شدن و گرد هم آمدن ممنوع شده، اما در کل اگر رویدادی قبلا برگزار کردید حتما برای آن هایلایت جدا در نظر بگیرید. رویداد یا ایونت می‌تواند یک افتتاحیه، جشن، رونمایی محصول جدید و یا … باشد. این کار باعث می‌شود مشتری با ایونت‌های شما آشنا شود و احتمالا برای حضور در ایونت بعدی شما برنامه‌ریزی کند.

اگر حتی رویدادهایی مانند ورکشاپ‌های کوتاه مدت یا برنامه‌های آموزشی دارید (می‌تواند مجازی هم باشد) یک هایلایت مجزا به آن اختصاص دهید، این هایلایت‌ها هم برای مخاطب سرگرم کننده است و هم باعث آشنایی با هویت برند و افزایش آگاهی از برند می‌شود.

3- از روند انجام کار هایلایت بسازید

یکی از مسائلی که اعتماد مشتری را افزایش می‌دهد این است که از پشت صحنه امور خبر داشته باشد. از نحوه ساخت محصول، از نحوه خدمت رسانی، از محیط سازمانی و افراد مشغول کار هایلایت بسازید و اجازه دهید مشتری از نزدیک با شما آشنا شود و احساس اعتماد و همدلی بیشتری ایجاد کند.

این کار باعث می‌شود برند شما از حالت رباتی در بیاید و حالت انسانی‌تری به خود بگیرد. باعث می‌شود مشتری با افراد دخیل در تولید محصول یا خدمت آشنا شود و اعتماد او دوچندان شود. مثلا اگر پیج فروش لباس دارید می‌توانید از نحوه بسته‌بندی و ارسال آن به نقاط مختلف کشور عکس و فیلم تهیه کنید تا مشتری با اعتماد بیشتری از شما خرید کند.

چند ایده که با آن می‌توانید هایلایت‌های بهتری در این زمینه بسازید:

  • از پروسه ساخت محصول فیلم تهیه کنید.
  • از جلسات یا دورهمی‌های شرکت‌تان عکس منتشر کنید.
  • از محل کار کارکنان در شرکت عکس منتشر کنید و یا با آنها مصاحبه کنید.

افزایش نرخ تعامل استوری ها و هایلایت های اینستاگرام

(8 ایده)

اکنون بخوانید

4- از استیکرهای تعاملی استفاده کنید

استفاده از استیکر‌های تعاملی یکی از روش‌های ایجاد رابطه نزدیک با مخاطب است. استیکرهای تعاملی در استوری شامل استیکرهای پرسش و پاسخ، نظرسنجی و … می‌شود. استفاده از این استیکرها باعث می‌شود مشتریانتان را بهتر بشناسید و چالش‌های آنها را شناسایی کنید. سوالات مختلف از آن ها بپرسید حتی گاهی چاشنی طنز وارد کارتان کنید و سوالات بامزه و البته مرتبط مطرح کنید. اجازه دهید مخاطب حس کند واقعا فردی پشت این صفحه نشسته و می‌تواند احساساتش را با او تقسیم کند.

علاوه بر این نتایجی که از استوری‌های تعاملی دریافت می‌کنید می‌تواند در برنامه‌های بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی کمکتان کند تا بتوانید موثرتر عمل کنید. اگر از این نظرسنجی‌ها هایلایتی درست کنید، مشتری‌های بعدی که وارد پیجتان می‌شوند متوجه می‌شوند که شما به نظرات و پیشنهادات مخاطبین گوش می‌دهید و برای نظر مشتری ارزش قائل هستید.

5- هایلایت پرسش و پاسخ بسازید

یکی دیگر از روش‌های معمول و اتفاقا بسیار مهم که می‌تواند نظر مخاطب را در وهله اول جلب کند هایلایت پرسش و پاسخ است. هایلایتی درست کنید که در آن به سوالات معمول مشتریان پاسخ داده شده است.

در سال 2018 اینستاگرام استیکری را معرفی کرد که با آن می‌توان پرسش و پاسخ انجام داد و مخاطبین می‌توانند در باکس سوالی را بپرسند و شما به آن جواب بدهید و آن را برای دیگران هم منتشر کنید. البته در زمان انتشار استوری نام و پروفایل شخص پاسخ دهنده برای دیگران نمایش داده نمی‌شود و فقط خودتان می‌توانید آن را ببینید. در این حالت می‌تواند از مخاطب سوال بپرسید و ابهامات او را پاسخ بدهید و یا برعکس می‌توانید خودتان سوالی را بپرسید و مخاطب در باکس مربوط پاسخ شما را بنویسد.

می‌توانید این پرسش و پاسخ را با سوالات معمول مخاطب شروع کنید. سوالاتی از قبیل ساعات کاری‌تان، محل خدمت‌رسانی‌تان، نحوه ارسال محصولات یا … . برای این کار مهم است که خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید چه سوالاتی ممکن است از شما داشته باشد. به عنوان مثال سوال یک رستوران می‌تواند به صورت روبرو باشد: “دوست دارید چه غذایی در منوی رستوران باشد؟” یا سوال یک آژانس املاک می‌تواند به این صورت باشد: “تا چه میزان نزدیکی محل ملک به وسایل نقلیه عمومی برایتان مهم است؟”.

به هرحال باید سعی کنید تمام ابهامات مشتری را در مورد محصول و خدمت رفع کنید. این کار باعث می‌شود وقت کمتری هم از خودتان گرفته شود و مخاطب مانند یک بروشور جواب سوالاتش را از هایلایت پرسش و پاسخ پیدا کند.

 ۱۰ استراتژی برای رشد بسیار سریع در اینستاگرام

اینستاگرام فرصت فوق العاده‌ای را در اختیار کسب وکارها برای ارتباط با مخاطبین شان فراهم می‌کند

اکنون بخوانید

۶- از نحوه استفاده از محصول هایلایت بسازید

درست کردن آلبومی که نحوه استفاده از محصول یا خدمت شما را به مخاطب نشان می‌دهد می‌تواند تاثیر عمیقی بر اعتماد و همچنین تصمیم به خرید مخاطب بگذارد. هایلایتی درست کنید که در آن مشتریان واقعی را در حال استفاده از محصول نشان می‌دهد، اینکه مخاطب ببیند محصول در عمل و دنیای واقعی چطور کار می‌کند با احتمال زیادی او را ترغیب به خرید می‌کند.

مثلا اگر پیج فروش ساعت دارید می‌توانید از مشتریان قبلی‌تان خواهش کنید عکسی با محصول شما در دستشان برای شما بفرستند. یا اگر محصولی دارید که استفاده از آن نیازمند آموزش است حتما از آن آموزشی درست کنید و آن را هایلایت کنید. برای کسب‌وکارهایی که قیمت محصول بالایی دارند یا کمتر شناخته شده هستند، احتمالا مرحله جلب توجه مدت زمان بیشتری را می‌طلبد. برای همین اگر در این مرحله قرار دارید سعی کنید به نحوی به مشتری نشان دهید که با خرید محصول چه چیزی عایدش می‌شود.

۷- از نظرات مشتریان قبلی هایلایت بسازید

همه ما به خوبی اهمیت نظر مثبت مشتریان قبلی را می‌دانیم. احتمالا بارها شده زمانی که می‌خواهید از وبسایتی خرید کنید اولین کاری که می‌کنید سراغ بخش نظرات مشتریانی که محصول را خریده‌اند می‌روید.

هایلایتی درست کنید و در آن مجموعه‌ای از نظرات مثبت مشتریان قبلی‌تان را قرار دهید. از پیام‌های رضایت‌بخش آنها اسکرین‌شات بگیرید و در هایلایت قرار دهید. حتی اگر مشتریان قبلی خودشان نظری نمی‌دهند از آنها نتیجه کارتان را بپرسید. فراموش نکنید که این کار تاثیر بسیار مثبتی در تصمیم خریداران بعدی می‌گذارد.

مطمئن باشید که این نظرات مثبت نرخ باز کردن لینک (See More) را افزایش میدهند و به همین ترتیب مشتریان بعدی با احتمال بیشتری از شما خرید می‌کنند. اما فراموش نکنید قبل از اینکه نظرات را منتشر کنید حتما از مشتری‌تان اجازه بگیرید. به هرحال اگر رضایت کافی را در او ایجاد کرده باشید مطمئن باشید که به شما نه نخواهد گفت.

۸- از تخفیف محصولات هایلایت بسازید

یکی از موثرترین روش‌هایی که به افزایش فروش در اینستاگرام منجر می‌شود و فالوورهای بیشتری را با محتوای شما درگیر می‌کند دادن هدیه و تخفیف محصول است.

بهتر است هایلایتی برای تخفیف‌ها درست کنید و فقط تخفیف‌های جاری را در آن قرار بدهید و تا مدتی که تخفیف معتبر است آن را در هایلایت نگه دارید و زمانی که دیگر مهلت تخفیف تمام شد آن را از هایلایت پاک کنید تا باعث سردرگمی مشتری نشود. هایلایت با عنوان تخفیف در نگاه اول و زمانی که مخاطب وارد پیج می‌شود می‌تواند او را ترغیب به خرید کند.

۹- کمی از فضای رسمی دور شوید

تا اینجا روش‌های مختلفی را برای ساختن انواع هایلایت‌های ضروری معرفی کردیم. مثل هایلایت معرفی محصول، هایلایتی جداگانه برای تخفیف‌های محصولات، هایلایت جداگانه برای رویدادهای کسب‌وکار و …

اما در این قسمت می‌خواهیم کمی از فضای بیزینسی دور شویم و روش‌های خلاقانه‌تری را استفاده کنیم. این روش‌های خلاقانه می‌تواند یک استوری بامزه، محتوای انگیزشی و در کل هر محتوایی که بتواند به خوبی روی احساسات مخاطب دست بگذارد و با او ارتباط برقرار کند باشد. این محتوا حتی می‌تواند در زمینه مسئولیت اجتماعی سازمان شما، فرهنگ سازمانی یا ماموریت شما باشد. فقط کافیست با مخاطب ارتباط کافی را برقرار کند و شما را از حالت خشک و رسمی خارج کند.

می‌توانید هایلایتی جداگانه برای این رشته استوری‌ها بسازید. به عنوان مثال اگر جملات انگیزشی استوری می‌کنید عنوان هایلایت شما می‌تواند انگیزشی باشد، اگر ویدیوهای بامزه استوری می‌کنید عنوان هایلایت شما می‌تواند زنگ تفریح باشد. با کمی خلاقیت می‌توانید با مشتری ارتباط احساسی بیشتری برقرار کنید.

اما مراقب باشید در این مسئله زیاده‌روی نکنید، چرا که شما به عنوان یک کسب‌وکار کارتان انتشار ویدیوهای بامزه نیست و از این حربه برای چاشنی کار استفاده می‌کنید و چاشنی باید کم اما مداوم باشد. در این صورت هر مخاطب جدیدی هم که وارد پیج شما شد می‌تواند حس کند فقط با یک کسب‌وکار خشک و رسمی روبرو نیست و در این صفحه قرار است گاهی هم به او خوش بگذرد.

جمع‌بندی

زمانی که در اینستاگرام وارد صفحه‌ای می‌شویم، در اولین نگاه، عنوان هایلایت‌ها هستند که نظر ما را جلب می‌کنند. در نتیجه بهترین مکان هستند تا کسب‌وکارمان را به خوبی به نمایش بگذاریم، محصولاتمان را معرفی کنیم و نحوه کارکرد آن را توضیح دهیم و حتی بگذاریم مخاطب کمی با شخصیت سازمان ما آشنا شود. در این مقاله 9 استراتژی ساخت هایلایت را توضیح دادیم که به داشتن صفحه اینستاگرامی هدفمندتر می‌انجامد و در نهایت برای شما مشتری‌های بیشتری به ارمغان می‌آورد.

48
03 دی 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

20284
24 فروردین 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

6570
08 اردیبهشت 1399
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

5654
27 آذر 1398