ابزار Ahrefs چیست؟ و چگونه کار می کند؟ برای آشنایی با این ابزار این مقاله را مطالعه نمایید.

توجه داشته باشید که این مقاله از زبان Brian Dean موسس backlinko می باشد.
Ahrefs چیست؟
Ahrefs مجموعه نرم افزاری SEO است که شامل ابزارهایی برای ایجاد لینک، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، بررسی رتبه و ممیزی سایت می باشد. بسیاری از ویژگی های داخل Ahrefs برای متخصصان بازاریابی طراحی شده است. به طور خلاصه، Ahrefs یکی از ابزار های محبوب سئو است که افراد برای دریافت رتبه های بالاتر گوگل از آن استفاده می کنند.
Ahrefs برای چه مواردی استفاده می شود؟
بیشتر برای تجزیه و تحلیل پروفایل لینک وب سایت، رتبه بندی کلمات کلیدی و سلامتی SEO استفاده می شود.


بسیاری از افراد از Ahref برای یافتن مطالبی که عملکرد خوبی دارند (از نظر پیوندها و به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی) در موضوع مورد نظر خود استفاده می کنند.

امروزه از Ahrefs بیشتر برای موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
- صاحبان کسب و کارهای کوچک که SEO را برای وب سایت های خود انجام می دهند.
- آژانس های تبلیغات و SEO که با مشتری های مختلف کار می کنند.
- بازاریابان دورکار که بازاریابی را برای سایت کارفرمای خود انجام می دهند.
- بازاریابانی که به صورت مشارکت در فروش فعالیت می کنند و قصد راه اندازی یا مدیریت چندین سایت مختلف را دارند.
- مشاوران سئو که به مشتریان خود استراتژی سئو می چینند.
هزینه ی ابزار Ahrefs چقدر است؟
قیمت و تعرفه استفاده از Ahrefs بستگی به طرحی دارد که شما انتخاب می کنید و اینکه صورتحساب ماهانه یا سالانه را انتخاب می کنید. در اینجا پلن های قیمت گذاری Ahref آورده شده است. نمونه ها بر اساس سال و یا ماهانه دسته بندی شده است.

آیا Ahrefs بهتر از SEMrush است؟
اما پاسخ کوتاه این است که من Ahrefs را بیش از SEMrush ترجیح می دهم. هر دو ابزار عالی هستند (در واقع، من در هر دو مشترک هستم). اما من UX Ahrefs را خیلی بیشتر دوست دارم. در غیر این صورت، ابزارها بسیار شبیه به هم هستند. در اینجا سریع توضیح داده می شود که چگونه Ahrefs با SEMrush مقایسه می کنیم:

اصطلاحات و معیارهای Ahrefs
اگر بیش از 30 ثانیه از Ahrefs استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که این ابزار حاوی تعداد زیادی اصطلاحات و معیارهای مختلف است. (مانند “UR”، “Ahrefs Rank” و “توزیع CTLDs”) و راستش را بخواهید، Ahref کار بزرگی برای توضیح اینکه این چیزها به زبان ساده انگلیسی چیست توضیح نمی دهد.
به عنوان مثال، آنها رتبه بندی دامنه را اینگونه توصیف می کنند: “نمایه بک لینک URL هدف در مقیاس لگاریتمی 100 نقطه ای (بالاتر = قوی تر)”. بنابراین قبل از اینکه به همه ویژگی های اصلی Ahrefs بپردازیم، مهم است که یاد بگیریم چگونه “با Ahrefs صحبت کنیم”. من همچنین مطالب فنی را به اصطلاح آسان قابل ترجمه، ترجمه خواهم کرد.
اصطلاحات رایج Ahrefs
در اینجا شرایطی را بیان می کنید که هنگام استفاده از Ahref از آن ها استفاده می کنید.
- رتبه بندی URL( UR): پیوندی که یک صفحه وب در اختیار دارد. بعنوان ترکیبی از کیفیت و کمیت لینک های برگشتی که به آن صفحه اشاره دارند محاسبه می شود.
- رتبه بندی دامنه (DR): رتبه بندی URL که در کل سایت اعمال می شود (این اساساً معادل موسسه دامنه Moz است).
- Anchors (لنگر ها): تفکیک متداول ترین متن Anchor (لنگر) در نمایه پیوند یک سایت.
- مراجعه به دامنه ها: تعداد وب سایت های منحصر به فرد مختلف که به صفحه یا سایت مورد نظر پیوند می زنند. تعداد زیادی دامنه ارجاع با رتبه های بالاتر در Google ارتباط دارد.
- توزیع CTLD: توزیع لینکهای یک سایت توسط دامنه سطح بالا (.com، .edu .de و غیره)
- Ahrefs Rank: رتبه بندی جهانی نمایه پیوند یک سایت. مانند رتبه بندی الکسا، هرچه این تعداد کمتر باشد، پروفایل لینک بهتر می شود.
- Parent topic: مبحث گسترده ای که یک کلمه کلیدی تحت آن قرار می گیرد (برای مثال، “ساختمان پیوند” تحت عنوان “SEO” در بخش Parent قرار دارد).
- پتانسیل ترافیک: اگر در مکان شماره 1 برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، میزان ترافیک دریافت خواهید کرد.
- مشکل کلمه کلیدی: رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی معین چقدر سخت (آسان) خواهد بود.
- همچنین مرتباً رتبه بندی کنید: لیستی از کلمات کلیدی که 10 نتیجه برتر نیز برای آن دسته بندی می شوند (به عنوان مثال، صفحات که برای “بازاریابی محتوایی” رتبه بندی می کنند نیز می توانند برای “آنچه در بازاریابی محتوایی” رتبه بندی می شود).
بک لینک های جدید
این ویژگی لیستی از سایتهایی را نشان می دهد که تازه به سایت شما (یا سایت رقیب) پیوند داده شده اند.

چرا این کار مفید است؟
زیرا به شما نشان می دهد فرصتهای ساختمانی که اکنون کار می کنند را پیوند می دهید. به عنوان مثال، در اینجا بک لینک قدیمی به سایت backlinko است:

backlinko این لینک را بیشتر از 5 سال پیش دریافت. شما ممکن است بتوانید از آن صفحه پیوند دریافت کنید. اما با گذشت زمان، کمتر و کمتر احتمال می رود که شخص بخواهد به یک صفحه قدیمی برگردد و پیوند اضافه کند. بعلاوه، تکنیک های SEO همیشه تغییر می کند. به طور خاص، استراتژی ها بیش از اندازه مورد استفاده قرار می گیرند و دیگر کار نمی شوند. این بدان معناست که کاملاً ممکن است که رویکردی که backlinko برای ساختن آن پیوند استفاده کرد دیگر کار نکند. از طرف دیگر، در اینجا پیوندی وجود دارد که تنها یک ماه است.

شخصی که مقاله جدید را نوشت، بسیار بیشتر خواهد بود که پیوند شما را در مقابل شخصی که 5+ سال پیش منتشر کرده است، پیوند شما را اضافه کند. خط پایین؟ بک لینک های جدید می توانند به شما در شناسایی فرصت های ایجاد لینک جدید کمک کنند که فوراً به آن ضربه بزنید. آنها همچنین به شما کمک می کنند در حال حاضر بهترین کارها را از نظر پیوند ساختن ببینید.
بک لینک های “گمشده”
پیوندهای از دست رفته دقیقاً به نظر می رسد: لیستی از صفحاتی را دریافت می کنید که قبلاً به شما پیوند می دادند … اما اخیراً پیوند خود را حذف کرده اید.


توجه: گاهی اوقات Ahrefs با وجود پیوند هنوز “پیوند حذف شده” را نشان می دهد. بنابراین حتماً به صفحه نگاه کنید تا تأیید کنید که پیوند شما واقعاً حذف شده است.
بررسی اجمالی SERP
در پایین صفحه اطلاعاتی را در صفحاتی که در SERP قرار دارند برای کلمه کلیدی مورد نظر خود مشاهده می کنید. اول، شما “تاریخ SERP” دارید.

اما اگر به یک کلمه کلیدی مانند “creatine” نگاه می کنید، نتایج در همه جا قرار دارد.

از طرف دیگر، اگر با SERP ناپایدار روبرو شوید، این بدان معنی است که Google هنوز 10 نتیجه ی را که دوست دارد پیدا نکرده است. این بدان معنی است که شما احتمال شکستن 10 مورد برتر را دارید. علاوه بر تاریخ SERP، Ahref همچنین 10 نتیجه را بر اساس رتبه بندی دامنه، رتبه بندی URL، تعداد بک لینک ها و موارد دیگر تجزیه می کند.

این تجزیه و تحلیل معمولی SERP برای سئو است. تنها ویژگی جالب اینجا ستون ” Top keyword” است.

این کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد که آن صفحه ارگانیک ترین ترافیک را ایجاد می کند. در بیشتر موارد، این کلمه کلیدی است که شما در حال تحلیل هستید. اما در بسیاری موارد، یک کلمه کلیدی را کشف خواهید کرد که حتی فکرش را هم نمی کردید به جستجو در بیاورید.به عنوان مثال، هنگامی که من به جستجوی ” SEO tips” می پردازم، به معنای واقعی کلمه 10 از 10 نتیجه تمام ” SEO tips” را به عنوان ترم برتر خود دارند.


تحقیقات کلمات کلیدی برای سایر موتورهای جستجو
ابزار کلمه کلیدی Ahrefs اکنون از مجموعه ای از موتورهای جستجوگر مختلف پشتیبانی می کند. مانند بسیاری از ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، می توانید داده های کلمات کلیدی را برای یک دسته از کشورهای مختلف (مانند آلمان و انگلیس) جستجو کنید.
اما شما می توانید برای موتورهای جستجو مختلف از جستجوگر کلمات کلیدی استفاده کنید، از جمله:
- YouTube
- Amazon
- Bing
- Yahoo
- Yandex
- Baidu
بنابراین اگر SEO را برای هر یک از این موتورهای جستجوگر غیر Google انجام دهید، تحت پوشش قرار گرفته اید.
جستجوگر کلمات کلیدی Mini-Case Study
به طور کلی، جستجوگر کلمات کلیدی به یکی از ابزارهای کلید واژه من تبدیل شده است … به خصوص در مراحل بعدی که تصمیم می گیرم بین کلمات کلیدی مختلف تصمیم بگیرم. بگذارید شما را از طریق یک مثال از زندگی واقعی پیاده کنم. چند ماه پیش در حال بحث و گفتگو در مورد هدف قرار دادن یا نبودن کلید واژه “Audito SEO” یا نبودم.و برای کمک به تصمیم گیری، من آن کلمه کلیدی را در Ahrefs کردم.


(که حداقل مطابق با Ahrefs دقیق تر از سایر ابزارهای موجود در بازار است)
و در صنعت من (B2B)، جستجوهای 4.8K بسیار خوب است. این نشانه خوبی بود. در مرحله بعد، من دیدم که مشکل کلمه کلیدی 61 بوده است. و به رتبه های بعدی از “134 وب سایت” نیاز دارم تا در رتبه 10 قرار بگیرم. بنابراین کلمه کلیدی رقابتی بود. بعد، من به “کلیک” و “کلیک در هر جستجو” نگاه کردم.


یکی دیگر از نشانه های عالی. سپس، من دیدم که متوسط هزینه هر کلیک برای SEO audit نوزده دلار بود. این به من گفت که این کلمه کلیدی قصد تجاری قوی دارد. به عبارت دیگر: افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند احتمالاً تبدیل می شوند. و بر اساس این شماره ها، backlinko پستی را بهینه سازی شده درمورد “Audito SEO” ایجاد کند.
13 اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی (کیوورد)
اشتباهاتی رایج در تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که باید از آن ها اجتناب کنیم
کلید واژه های ارگانیک و ترافیک جستجوی ارگانیک
این ویژگی فوق العاده Ahrefs میلیون ها نتیجه Google را خراشیده می کند تا ببیند چه کسی برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کند و هنگامی که تقریباً هر دامنه یا URL را در Ahrefs وارد می کنید، می توانید لیست دقیقی از اصطلاحات رتبه بندی آنها را مشاهده کنید (و جایی که برای آنها رتبه بندی می شود). این به شما امکان می دهد سرعت سایت شما با رقابت را به سرعت اندازه دهید.
شما همچنین می توانید از آن برای نگه داشتن زبانه ها در مورد نحوه انجام سایت خود استفاده کنید (داده ها اغلب به روز می شوند که اساساً من آن را به جای ردیابی مرتبه سنتی استفاده می کنم). بیایید این ویژگی مفید را با جزئیات تفکیک کنیم.
کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک
ویژگی های “کلیدهای ارگانیک” و “ترافیک جستجوی ارگانیک” Ahrefs کلمات کلیدی را که یک دامنه برای … رتبه بندی می کند، نشان می دهد و میزان ترافیک موتور جستجو در آن سایت در حال حاضر چقدر است.

همچنین می توانید ببینید که چگونه این اندازه ها با گذشت زمان با این نمودار عالی تغییر کرده اند:




شما حتی تخمینی از میزان ترافیک هر ترم را دریافت می کنید:

ارزش ترافیک
این ویژگی کم ارزش مقدار تقریبی کلیه ترافیکی را که یک وب سایت از جستجو بدست می آورد، به شما نشان می دهد. هرچه این تعداد بیشتر باشد، ترافیک با ارزش تر است.

خوب، این یک چیز است که 1 میلیون بازدیدکننده در ماه از Google دریافت کنید. اما اگر بیشتر این ترافیک ناشی از کلمات کلیدی با قصد تجاری کم به هیچ وجه باشد، بنابراین فوق العاده با ارزش نیست. از طرف دیگر، اگر سایتی فقط 10K بازدیدکننده در ماه داشته باشد، اما این ترافیک توسط افرادی انجام می شود که قصد خریدار بالایی دارند، در گزارش ارزش ترافیک نشان داده می شود. در حقیقت، من تمایل دارم بیشتر از هر چیز به شماره Traffic Value خود توجه کنم. تا زمانی که این مسئله بالا برود، می دانم که کیفیت ترافیک جستجوی من در حال افزایش است.
نمونه ای از نحوه استفاده از این ویژگی برای یافتن یک کلمه کلیدی عالی
همانطور که می دانید سایت backlinko در سئو و جایگاه بازاریابی دیجیتال قرار دارد. و به دلیل اینکه سایت backlinko به مدت 6 سال است، تقریباً کلمات کلیدی اصلی در فضای من را پوشش داده (مانند “ایجاد لینک” و “در صفحه جستجوگرها”)….
به همین دلیل من همیشه در جستجوی کلمات کلیدی بازاریابی هستم که کاملاً واضح نیستند. با تشکر از ویژگی های کلمات کلیدی Organic در Ahref، توانستم یکی از آنها را پیدا کنم. اول، من یک سایت رقیب را در Ahrefs قرار دادم.

۲۷ ترفند برای افزایش ترافیک سایت
۲۷ روش برای هدایت ترافیک بیشتر به وب سایتتان
کاوشگر محتوا
اکسپلورر محتوا Ahrefs به گونه ای طراحی شده است که محتوا را نشان می دهد که تعداد زیادی از سهام اجتماعی را بدست می آورد … لزوماً بک لینک نیست و در این قسمت نحوه عملکرد این ویژگی را می آموزید.
محتوای کاملاً مشترک را پیدا کنید
این دلیل اصلی استفاده مردم از Content Explorer است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی یا موضوعی را در Content Explorer پاپ کنید.… و لیستی از مقاله هایی را دریافت خواهید کرد که سهم زیادی در رسانه های اجتماعی دارند:


مرتب سازی بر اساس مقدار ترافیک
همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردم، من طرفدار بزرگی از استفاده از Traffic Value به عنوان معیاری برای عملکرد SEO سایت هستم و نکته جالب در مورد Content Explorer این است که می توانید نتایج را با استفاده از Traffic Value مرتب کنید. به این ترتیب، شما فقط محتواهایی را مشاهده نمی کنید که سهام زیادی به دست آورده اند … اما محتوایی که امروز ترافیک ارزشمندی را به همراه دارد.

پست های منتشر شده را پیدا کنید
در پایین گوشه سمت چپ بالای صفحه، یک قطره کوچک وجود دارد که به شما امکان می دهد محتوایی را که منتشر شده است بیابید.

این می تواند به شما ایده بهتر دهد که چرا یک قطعه خاص از مطالب به خوبی این کار را انجام داده است. به عنوان مثال، هنگامی که من به جستجوی مطالب مرتبط با “نکات SEO” پرداختم، متوجه شدم که این نتیجه هزاران share به دست آورد.

ویژگی های مفید Ahrefs
اکنون زمان آن رسیده که چند ویژگی Ahrefs تصادفی را پوشش دهیم که متناسب با هیچ یک از دسته هایی که تاکنون درباره آنها صحبت نکرده ایم، متناسب نیست.
- آنالیز سایت SEO
- پیدا کردن رقبا
- ویژگی های PPC
- مقایسه دامنه ها به طور مستقیم
- و بیشتر
بیایید آن ها را بررسی کنیم:
دامنه های رقابتی
این گزارش لیستی از دامنه هایی را که سعی در رتبه بندی با همان شرایط دارند به شما می دهد. به عنوان مثال، این گزارش به من اطلاع می دهد که کدام سایت ها در نتایج جستجوی ارگانیک Google با من رقابت می کنند:

به عنوان مثال، می توانید ببینید که آیا رقبا وبلاگ های بدخیم دزدکی هستند … یا شرکت های Fortune 500. همچنین می توانید گزارش “بهترین توسط پیوندها” را برای برخی از سایت های رقیب بررسی کنید.

شکاف محتوا
محتوا شکاف به شما کلمات کلیدی را نشان می دهد که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند … اما شما نمی کنید. در تجربه من، این بیشتر از تجزیه و تحلیل یک وب سایت واحد مفید است. زیرا اگر سایتهای رقابتی TWO را پیدا کنید که برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند، یک فرصت عالی برای شما نیز وجود دارد.
به عنوان مثال، دو سایت رقبای خود را در این ویژگی قرار داده ام:

و همچنین اطمینان حاصل کردم که سایت خود را در قسمت “اما هدف زیر رتبه بندی نمی کند” را وارد کنید و بوووم!

بررسی سایت
این در اصل یک نسخه مبتنی بر وب Screaming Frog است. برای استفاده از آن، در صفحه اصلی سایت خود پاپ کنید:

و به بررسی سایت فرصت دهید تا کار خود را انجام دهد. (بسته به چند صفحه سایت شما، این کار می تواند چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد) پس از اتمام، گزارش فنی کاملی را در تمام صفحات سایت خود دریافت کنید:

جستجوی پرداخت شده Paid Search
حتی اگر Ahrefs برای اولین بار و مهمتر از همه برای SEO طراحی شده است، اما شامل چندین ویژگی برای کمک به فعالیتهای PPC است. برای استفاده از آن، یک سایت رقیب را در Ahrefs قرار دهید. و ” Paid Search” را بزنید:



هشدارها
اگر می خواهید در بالای پیوندها و رتبه بندی سایت قرار بگیرید، هشدارها مفید هستند. به این دلیل است که شما می توانید از Ahrefs بخواهید که هر بار که یک سایت رقیب بک لینک جدیدی به شما ارسال کند، ایمیل بفرستد … یا شروع به رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی جدید می کند.
مقایسه دامنه
در اینجا جایی است که 2-5 سایت را سر به سر مقایسه می کنید.

این یک روش عالی برای دیدن نحوه مقایسه سایت شما با رقابت است. به عنوان مثال، وقتی بعضی از رقبای اصلی خود را در ابزار Domain Comparison قرار می دهم، می توانم ببینم که وقتی صحبت از “حوزه های ارجاع” است عقب مانده ام:

نکات پیشرفته در مورد Ahrefs
در اینجا موارد جالبی وجود دارد که می توانید با Ahrefs که من در طول سال ها برداشت کردم، انجام دهید. بنابراین اگر می خواهید حتی بیشتر از اشتراک Ahrefs خود فشار بیاورید، این قسمت برای شما مناسب است.
به راحتی پیوندهای خراب را پیدا کنید
Ahrefs بسیاری از کارهای ناسزا را از ساختمان Broken Link می گیرد. به این دلیل است که Ahrefs همه پیوندهای شکسته یک سایت را به شما نشان می دهد. (بنابراین نیازی نیست میلیون ها بار پیوندهای من را اجرا کنید)
تجزیه و تحلیل متن Anchor
متن Anchor غنی از کلمات کلیدی می تواند رتبه گوگل شما را بهبود ببخشد … اگر متن Anchor شما بیش از حد بهینه شده است، می توانید خود را با یک مجازات گوگل پیدا کنید.بنابراین گزارش “Anchors” را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بیشتر متن های Anchor شما از Anchor های عمومی و مارک دار ساخته شده است:

بهترین رشد از طریق لینک ها
این به شما صفحاتی را نشان می دهد که در حال حاضر پیوند می گیرند (به طور خاص، در آخرین روز، هفته یا ماه)

فوق العاده برای تشخیص اینکه افراد صنعت شما به چه مواردی پیوند می دهند بسیار مفید است.
تجزیه و تحلیل دسته ای
اگر SEO را در هر مقیاس انجام می دهید، تجزیه و تحلیل دسته ای برای شما مناسب است. به جای تجزیه و تحلیل URL ها یک به یک، می توانید حداکثر 200 URL را به صورت یکجا تجزیه و تحلیل کنید:

مطالب برتر Top Content
این در اصل “بهترین توسط لینک ها” برای سهام اجتماعی است. به عبارت دیگر، می توانید مشاهده کنید که کدام صفحات بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند:

جمع بندی
در این مقاله راهنمای گام به گام استفاده از Ahrefs و هم چنین کاربرد ها و مزایای آن به زبان ساده و مرحله به مرحله توضیح داده شد.