clickbait یا کلیک برای طعمه چیست ؟

طراحی سایت

..clickbait یا کلیک برای طعمه چیست ؟..
clickbait یا کلیک برای طعمه چیست ؟
طراحی سایت

clickbait یا کلیک برای طعمه چیست ؟

در واقع Clickbait یا طعمه کلیک  شامل عناوین جلب توجه کننده است که برای محتوای وب مورد استفاده قرار می گیرد تا خوانندگان را به کلیک بر روی مطالب معمولاً بی علاقه ، فریب دهد.

چرا از طعمه کلیک استفاده کنیم؟

بسیاری از وب سایتها از طعمه کلیک به عنوان مکانیزمی برای افزایش محبوبیت از طریق نرخ کلیک بالاتر استفاده می کنند. طعمه کلیک با یک عنوان بسیار جذاب با یک لینک مشخص می شود که در هنگام کلیک ، وب سایتی را باز می کند که دارای محتوایی باشد که تقریباً به اندازه تیتر جالب نیست. بنابراین Clickbait یک استراتژی برای افزایش تعداد بازدیدها به یک صفحه وب خاص تلقی می شود.

چه سایت سایت هایی از طعمه کلیک استفاده می کنند؟


بسیاری از سایتهای خبری و سرگرمی مشهور علاوه بر مقالات قانونی ، clickbait را ارائه می دهند. در حالی که بسیاری از وب سایت ها ادعا می کنند که از طعمه کلیک استفاده نمی کنند و اطلاعات رضایت بخش را ارائه می دهند، مخاطبان عمومی آن را یک استراتژی گسترده می دانند زیرا بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی پراز چنین لینک های اینترنتی هستند. در حالی که فرضیه ای وجود دارد که ویراستاران و نویسندگان با تعداد کلیک هایی که ایجاد می کنند زندگی می کنند و می میرند. این امر به ندرت صحیح است. از آنجایی که سایت ها از تبلیغات بنر دور می شوند و راه های بهتری برای کسب درآمد براساس کیفیت محتوا پیدا می کنند تا تعداد افراد بیننده رابیشتر کنند. 

در خلق یک اثر جالب، فقط وقتی می نویسید که چیز مهمی یا شگفت انگیزی برای گفتن داشته باشید، این همان چیزی است که نویسندگان و سردبیران می خواهند. در واقع مردم فقط برای اشتراک کلیک بر روی چیزی را دوست دارند و دقیقا ناشران هم فقط نمی خواهند شما وارد چادر خود شوید تا مرد سه پا را ببینید، آنها می خواهند شما از چادر بیرون بیایید و به همه دوستان خود بگویید، باید این مرد سه پا را ببینید.

بهترین clickbait این چند نکته را دنبال کنید.

نزدیک ترین و خلاقانه ترین عنوان را انتخاب کنید

در بسیاری از موارد ، عناوین clickbait به طور دقیق توصیف می کنند که پست وبلاگ یا محتوای آن چیست. با این حال ، در برخی موارد محتوای نتوانسته آنچه وعده داده شده است را تحویل دهد. نکته اصلی در اینجا این است که شما هرگز نباید یک سرفصل جذاب را صرفاً برای فریب خوانندگان در کلیک کردن روی پیوند به محتوایی که از تیتر پشتیبانی نمی کنند، منتشر کنید. این بهترین راه ممکن برای ایجاد بی اعتمادی در بین خوانندگان میتواند باشد.

گذاشتن clickbait  در عنوان ، شک نکنید

با توجه به clickbait های نامناسب قرار دادن یک سرخط آموزنده و سرراست به جای یک تیتر جالب کلیک روی یک قطعه محتوا اشتباه نیست. این روزها ، عناوین مربوط به پست های وبلاگ و سایر مطالب از هر زمان دیگری مهم تر است، پس روی تولید عناوین و مطالبی که برای مخاطبانشان جذاب است تمرکز میکنند. بسیاری از رسانه های آنلاین از عناوین clickbait برای هدایت ترافیک استفاده می کنند و بنابراین درآمد حاصل از تبلیغات را هدایت می کنند. این شانس وجود دارد در صورتی که مدل کسب و کار شما به تبلیغات آنلاین اعتماد نداشته باشد، این خوب است که از عناوین clickbait دور شوید.

به عبارت دیگر ، ممکن است خود را ملزم به نوشتن عناوین Clickbait ندانید ، زیرا وب سایت مورد علاقه تبلیغاتی شما این کار را انجام می دهد. عنوانی مانند “۵ راه آسان برای کاهش هزینه های تجاری” بسیار بهتر از “۵ هزینه ترسناک کسب و کار است که باید همین حالا حذف کنید!”

توجه به قوانین clickbait فیس بوک

فیس بوک ، بزرگترین پلتفرم رسانه های اجتماعی در جهان ، قوانین سختگیرانه ای را در مورد طعمه کلیک وضع کرده است. این قوانین می توانند شما را در تهیه عناوین برای هر محتوا راهنمایی کنند، نه فقط محتواهایی که در Facebook به اشتراک گذاشته می شود.

در سال ۲۰۱۶ ، وال استریت ژورنال گزارش داد که فیس بوک با الگوریتم های خود در مجازات ناشران است که “تیترهای مبهم یا گمراه کننده را طراحی می کند تا کاربران را برای کلیک کردن مجذوب کند.” ژورنال گزارش می دهد: “براساس فرمول جدید ، پست هایی از ناشران که به آنچه که فیس بوک در نظر دارد تکیه می کند ، تکیه می کنند ، در کمتر از خبرهای خبری قرار می گیرند و در این فیدها پایین تر ظاهر می شوند.”

با توجه به اینکه فیس بوک پادشاه جهان رسانه های اجتماعی است ، عاقلانه است که قوانین خود را نادیده نگیرید. در غیر این صورت ، ممکن است شرکت شما در محوطه جریمه باد حرکت کند. برای اینکه کاملاً از دردسر بیفتید ، ضرر ندارد که محدودیت های فیس بوک را در مورد تمام محتوایی که به صورت آنلاین ارسال می کنید اعمال کنید.

چرا مردم به طور مداوم کلیک می کنند؟


مسئله خیلی ساده است همانطور که همین چند ثانیه پیش این کار را انجام دادید. فریبی که به طرز فزاینده ای غیرباور است.
آنچه که مردم نمی توانند در مورد آن توافق کنند آزار دهنده بودن Clickbait است ، اما در حقیقت خوب عمل می کند حتی وقتی خوانندگان متوجه معنای آن هستند. مطالعات جدید مقصر عادت clickbait خود را در دو مورد میدانند. احساسات نقش زیادی در هیجان داوری های شهودی و انتخاب های روزانه ومغز بازی می کند .

نظریه یونا برگر


یونا برگر ، یک محقق در دانشگاه پنسیلوانیا است، او می گوید: Clickbait ارتباط زیادی با احساسات و نقشی که در فرآیندهای تصمیم گیری روزانه ما دارد. برانگیختگی هیجانی یا میزان واکنش جسمی شما به یک احساسات ، یک عنصر اساسی در کلیک کردن بر رفتارهاست. به عنوان مثال غم و اندوه احساسات منفی است ، اما عصبانیت بسیار قدرتمندتر است. برگر می گوید: “این ما را به حرکت در می آورد ، ما را به آتش می کشد و ما را مجبور می کند تا عملیاتی کنیم.

اگر تا به حال متوجه شده اید که به خاطر خشم کلیک کردن و یا وقت گذشتن از نفرت خواندن و نفرت تماشای چیزی ، وقت خود را سپری کرده اید . می دانید برگر درباره چه چیزی صحبت می کند؟ او می گوید: “عصبانیت ، اضطراب ، شوخ طبعی ، هیجان ، الهام بخش ، غافلگیر کردن. همه اینها احساساتی هستند که به عناوین clickbait تکیه می کنند.”

یک تحقیق در حال رشد دریافتند که ” میزان احساسات افراطی بیشترین میانگین محبوبیت را کسب کرده است.” آنها به این نتیجه رسیدند که نه فقط اخبار بسیار منفی یا بسیار مثبت تمایل به جذب خوانندگان بیشتری دارند ، بلکه این نکته را نیز بیان می کند که “اگر یک عنوان بیان شده در متن آن شدید باشد ،  به سمت مثبت یا منفی شانس بیشتری برای [دریافت کلیک] خواهد داشت.

تحریک کنجکاوی رسیدن به کلیک را آسان تر می کند

تحریک کنجکاوی با ایجاد شکافی در اطلاعات رسیدن به کلیک را آسان می کند. نوید دادن یک تجربه خنده دار یا موضوعی قابل تامل یکی از راه های جذب کلیک است. چرایی هایی که باعث ایجاد مقالات ارزشمند زیادی شده است.

یکی از محبوب ترین و ماندگارترین آنها از جان جورج لوونشتاین کارنگی ملوون است. در اواسط دهه ۱۹۹۰ ، لووینشتاین نظریه “شکاف اطلاعات” را مطرح کرد. در اصل این عقیده است که هر وقت شکاف “بین آنچه می دانیم و آنچه را که می خواهیم بدانیم” درک کنیم جرقه یادگیری ایجاد خواهد شد، این شکاف عواقب عاطفی دارد. وی نوشت: “چنین شکاف های اطلاعاتی احساس محرومیت با نشاط کنجکاوی ایجاد می کند.” “فرد کنجکاو برای بدست آوردن اطلاعات از دست رفته انگیزه دارد تا احساس محرومیت را کاهش یا از بین ببرد.”

جمع بندی

clickbait یا طعمه کلیک شکلی از تبلیغ کاذب یک متن یا لینک است که کاربران را به دنبال کردن آن می کشاند استراتژی  برای افزایش بازدید ها است  و به طور معمول احساساتی و گمراهی می باشد.

31
06 اسفند 1398
    ..نظرات..
    ..مقالات پربازدید..
    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام
    طراحی سایت

    آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

     آموزش قرعه کشی در اینستاگرام با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

    11057
    24 فروردین 1398
    bit.ly چیست ؟
    طراحی سایت

    bit.ly چیست ؟

    بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند.علت استفاده از...

    1176
    27 آذر 1398
    آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)
    برنامه نویسی

    آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)

    آموزش کار با افزونه دکان (چند فروشندگی)افزونه دکان در طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت در این مورد به گونه ای است که در یک وب سایت، چندین فروشنده امکان قرار دادن و فروش محصولات خود را، در پنل های جداگانه دارند.برای عضویت و قرار دادن محصولات در آن ابتدا وارد وب سایت مورد نظر که با افزونه دکان ایجاد شده است، شوید....

    894
    04 دی 1397