E-A-T گوگل چیست؟ چطور با E-A-T سئو داخلی سایت را تقویت کنیم

طراحی سایت

..E-A-T گوگل چیست؟ چطور با E-A-T سئو داخلی سایت را تقویت کنیم..
طراحی سایت

E-A-T گوگل چیست؟ چطور با E-A-T سئو داخلی سایت را تقویت کنیم

E-A-T گوگل یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت سئو است. E-A-T مخفف تخصص، اعتبار و اعتمادپذیری است که گوگل از آن برای سنجش کیفیت محتوا وب سایت ها استفاده می کند.

ارزیابی کیفیت محتوا یکی از ۲۰۰ فاکتور گوگل در آپدیت ۲۰۲۰ است وبه عنوان یک سیگنال رتبه بندی به طور غیر مستقیم بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد. همچنین بر این اساس الگوریتم های گوگل محتوای باکیفیت و اعتبار را شناسایی می کنند.

این موضوع نشان می دهد که چقدر گوگل در تلاش است که الگوریتم های خود را انسانی جلوه بدهد و براساس نیاز و رفتار کاربران عملکرد الگوریتم های خود را مدام تغییر دهد. البته داده هایی که توسط گوگل جمع آوری می شود مستقیماً در رتبه بندی سایت ها تأثیر نمی گذارد وفقط برای درک رفتار کاربران هستند.

در این مقاله سعی کردیم به مفهوم دقیق E-A-T برسیم و تاثیر آن را در سئو صفحات بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

E-A-T گوگل چیست

E-A-T گوگل چیست
E-A-T گوگل چیست ؟

E-A-T مخفف (Expertise, Authoritativeness,Trustworthiness) تخصص، اعتبار و اعتمادپذیری است و درواقع دستورالعمل ارزیابی کیفیت گوگل است. که بر اساس این فاکتور، گوگل محتوای صفحات وبسایت را ارزیابی می‌کند تا مطمئن شود وب سایت ها از کیفیت بالایی در ارائه محتوا به کاربران برخوردارند.  

گوگل به کمک دستورالعمل های راهنما تعیین می کند که چطور تخصص، اعتبار و اعتمادپذیری را می‌سنجد. لازم است که برای داشتن بهترین سئو سایت این موارد را بررسی کنیم.

تخصص (Expertise)

زمانی که افراد از درک و دانش لازم درزمینهٔ خود برخوردار باشند صحبت کردن در مورد موضوعی خاص می تواند برای کاربران مفید باشد. حال اگر این موضوع بسیار تخصصی باشد ومورد استقبال افراد واقع شود، گوگل این محتوا را محتوای اصلی وبا کیفیت می داند.

سؤالی که پیش می آید این است که چطور برخی از کاربران توانستند جایگاهی را در زمینه ای تازه کسب کنند و متخصص شناخته شوند؟

برخی از موضوعات نیاز به تخصص کمتری دارند یا بسیاری از افراد نظرات مفیدی را درباره محصولات یا رستوران ها می نویسند. مثل نکات وتجربیاتی که توسط کاربران در انجمن ، وبلاگ ها وغیره به اشتراک گذاشته می شود.

این افراد نیز می توانند در موضوعاتی که در زندگی تجربه دارند، متخصص تلقی شوند. هر چند به نظر می رسد که شخصی که چنین محتوایی را ایجاد می کند بر اساس نوع و میزان تجربه به عنوان متخصص روزمره به رسمیت شناخته می شود.

در هر صورت گوگل می خواهد صفحاتی را در اولویت قرار دهد که مفید، جامع، مرتبط و دقیق است واگر محتوایی ایجاد شود که کاربران عمدا گمراه شوند یا محتوای نادرستی ارسال شود، سئو وب سایت دچار مشکل خواهد شد.

اعتبار (Authoritativeness)

می توانیم اعتبار را مهم‌ترین قسمت E-A-T بدانیم چون واقعاً بسیار مهم است، به عنوان فاکتوری است که در مدت زمان بیشتری توسط وب سایت یا بلاگر کسب می شود و معمولا آن را در یک محتوای خوب احساس می کنیم.

گوگل از همان ابتدا  از PageRank برای رتبه دهی صفحات استفاده کرد ونشان داد که چقدر اعتبار یک صفحه اهمیت دارد. به طور کلی Pagerank و E-A-T با هم در ارتباط اند وامتیاز صفحه میزان اعتبار آن را نشان می دهد. باوجود اینکه این موضوع هنوز اثبات نشده است.

از طرفی معتبر بودن لینک یکی از علائم اعتبار است ویک وب سایت را رده های برتر قرار می دهد. همچنین در جایی که محتوا از دانش و مهارت خاصی استفاده شده باشد، معتبر بودن در مرحله بعدی توسط دیگران تشخیص داده می شود که می تواند بر اساس شناخت لینک ، متن ، اشتراک وبررسی فهمیده شود.

قابل اعتماد بودن (Trustworthiness)

بدست آوردن اعتماد مردم و حتی موتورهای جستجو کار بسیار سختی است. برندی که نتیجه تلاش کسب وکار شماست نیاز به توجه کاربرانی دارد که می خواهد بهترین تجربه آنلاین را با شما تجربه کنند.

یکی از راه های افزایش اعتماد بهتر کردن محتوای وب سایت است. به اضافه جوایزی که در جشنواره های برتر کسب کردید، تاییده از وزارتخانه های مختلف و سایر عوامل دیگر می تواند در کسب اعتماد مخاطبان بسیار موثر باشد. (که البته نتیجه تلاش در مدت زمان طولانی است)

تجربه تبلیغات

مورد دیگری که می تواند در اعتماد کردن تأثیر بگذارد، تجربه تبلیغاتی شماست. هر چند که در الگوریتم ها از آن حرفی نزده شده اما آگاهی افراد را در مورد برند بیشتر می کند. البته باید با احتیاط از آن استفاده کنید تا خواننده به محتوا توجه کند و میزان اعتماد را بالا ببرد.

YMYL چیست؟

YMYL چیست
YMYL چیست؟

وب سایت‌هایی که محصولاتی را می فروشند یا خدمات واطلاعاتی را ارائه می کنند، می توانند در سلامتی، ثبات مالی، شادی و امنیت کاربران تأثیر بگذارند. گوگل به عنوان YMYL مخفف پول یا زندگی آن را طبقه بندی کرده است.

فروشگاه‌های آنلاین، خدمات مالی، مراقبت های بهداشتی و مسائل پزشکی نمونه هایی از صنایعی هستند که تحت عامل YMYL قرار می گیرند.گوگل این نوع محتوا را در بالاترین سطح ممکن قرار می دهد، سهم بسیاری را به آنها در رتبه‌بندی می دهد. درکنار معیار E-A-T هر  وب سایتی می تواند با تأثیرگذاری خوب روی کاربران این معیار را رعایت کند، رتبه بهتری به دست آورد.

چرا E-A-T برای سئو سایت مهم است

از آنجایی که همه وب سایت ها در حال ایجاد محتوا هستند جای تعجب نیست که گوگل کیفیت صفحات را ارزیابی کند. پس در نظر بگیرید که بین محتوای با کیفیت  ونتایج گوگل رابطه روشنی وجود دارد.

E-A-T در نتایج جستجوی ارگانیک تأثیر می گذارد و باید در استراتژی سئو شما قرار بگیرد. در نسخه فعلی دستورالعمل کیفیت گوگل ۱۳۵ بار در یک گزارش ۱۶۷ صفحه‌ای از E-A-T  صحبت شده است.

کارآفرینانی است که به دنبال راه‌اندازی سایت خود هستند می‌توانند از E-A-T برای تولید محتوا کمک بگیرند و از این طریق متوجه شوند که گوگل دقیقاً از سایت‌های آنان چه توقعی دارد.

چگونه محتوای با کیفیت ایجاد کنیم

 هر محتوایی که ایجاد می کنید باید هدفی را دنبال کند تا به نتیجه برسد، متناسب جستجوی مشتریان و کاربران باشد. البته به عنوان معیار می توانید موارد زیر را در محتوای هر صفحه خود چک کنید.

  • در سطح بالایی از E-T-A قرار بگیرد یعنی قابل اعتماد، در تخصص شما باشد و اعتبار داشته باشد.
  • عنوان توصیفی داشته باشدو رضایت کاربران را فراهم کند.
  • از پیرامون اطلاعات از وب سایت شما گرفته شود و سؤالات کاربران را رفع کند.
  • اگر یک صفحه فروشگاهی دارید یا معاملاتی را انجام می دهید باید اطلاعات خدمات مشتری به درستی داده شود.

محتوای اصلی با کیفیت (MC)

اگر محتوای با کیفیتی داشته باشید که دارای عنوان توصیفی باشد، بتواند برای کاربران مفید باشد آن را محتوای اصلی  (Main content) می نامد و رتبه بالاتری اختصاص می دهد.

شاید هنوز مطمئن نیستید که محتوای وب‌سایت با کیفیت است باید بدانید مواردی نیز هستند که نشان می دهد محتوا بی کیفیت است و باید از انجام آنها خودداری کنید.

  • مراقب اطلاعاتی که تدوین می کنید باشید با یک جستجوی ساده تحقیق کافی کنید تا مطمئن باشید اطلاعات نادرست قرار ندادید یامشکلی برای کاربرای ایجاد نمی کند.
  • برخی از صفحات برای کاربران منزجر کننده است و تمایلی به دانستن آن‌ها ندارد. چنین مواردی را در لیستی جداگانه قرار بدهید.
  • تبلیغات بیش از اندازه مسیر ذهنی کاربران را از مطالعه دور می کند ونمی تواند نشان دهنده یک محتوای با کیفیت باشد.

پس اگر محتوا مفهومی را به غلط یا ناقص قرار می‌دهید، هدفی دنبال نمی‌شود یا عناصری در صفحه وجود دارد که به تجربه کاربر آسیب می‌زند. نمی‌تواند رتبه خوبی را در صفحه نتایج به دست آورد ،به معنی یک سئو بد است و به دلیل رتبه‌بندی پایین در ترافیک و تبدیل های ارزشمند دور شدید.

چگونه با E-A-T وب سایت خود را بهبود دهید

تا اینجای مقاله امیدواریم که به خوبی مفهوم E-A-T را درک کرده باشید و دلیل اهمیت آن را بدانید. در ادامه بهترین راهکارهایی که می تواند یک محتوای خوب را ایجاد کند و سئو شما را تقویت کند، آوردیم:

نویسندگان خود را معرفی کنید

گوگل در دستورالعمل های خود توصیه می کند که مقاله هایی به شکل روزنامه نگاری حرفه ای ایجاد کنید. بدین معنی که هر مطلبی که منتشر می کنید نام نویسنده و شرحی برای آن ایجاد کنید.

اگر دقت کرده باشید همه نویسنده ها برخی از جزئیات زندگی خود را در بیوگرافی که در قسمت پایین محتوا برجسته می شود قرار می دهند. اضافه کردن بیوگرافی می تواند به پست، مقالات یا صفحات پرسش و پاسخ باشد، اطلاعات شخصی و تماس ( بخصوص ایمیل و اکانت شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام) را شامل شود. احساس بهتری را در کاربران بوجود آورد.

پیدا کردن اطلاعات وب سایت آسان باشد

زمانی که کاربران در صفحه لندینگ پیج شما وارد می شوند باید دسترسی به اطلاعات تماس آسان باشد و بتواند موارد دلخواه پیدا کند. پس طراحی سایت شما می تواند تاثیر زیادی در تجربه کاربری و بازدید بگذارد.

محتوای بی کیفیت را ارتقا دهید یا حذف کنید

برخی از موضوعات ارزش خود را حفظ می کنند و با گذشت زمان هنوز بازدید دارد. در مقابل صفحاتی که دیگر مفید نیستند باید کنار گذاشته و حذف شوند.

حذف محتوای بی کیفیت E-A-T را بهبود می دهد و راه حل سریعی به حساب می آید. البته حذف محتوا باید آخرین راه‌حل باشد و در صورت نیاز بدون تردید انجام گیرد. برخی از راه‌های افزایش E-A-T را که می‌توانید در استراتژی خود قرار دهید:

  • از افرادی با اعتبار بخواهید تا محتوا را ایجاد کنند.
  • نقل قول کارشناسان، داده و منابع را اضافه کنید
  • برای بهبود خوانایی ، دستور زبان ، املا و ساختار ، ویرایش‌های ساده‌ای انجام دهید
  • برای جامع کردن اطلاعات ، موارد بیشتری را به آن‌ها اضافه کنید
  • به‌عنوان عکس ، نمودار و تصاویر ، جذابیت‌های بصری اضافه کنید (بهینه‌سازی تصاویر فراموش نشود)

سوالات متداول:

EAT گوگل چیست

E-A-T مخفف (Expertise, Authoritativeness,Trustworthiness) تخصص، اعتبار و اعتماد پذیری است و در واقع دستورالعمل ارزیابی کیفیت گوگل است. که بر اساس این فاکتور محتوا، صفحات وب ارزیابی می کند تا مطمئن شود، وب سایت ها از کیفیت بالایی برخوردارند. 

چگونه محتوای با کیفیت ایجاد کنیم

 هر محتوایی که ایجاد می کنید باید هدفی را دنبال کند تا به نتیجه برسد، متناسب جستجوی مشتریان و کاربران باشد.

چطور برخی از کاربران توانستند جایگاهی را در زمینه ای تازه کسب کنند و متخصص شناخته شوند؟

برخی از موضوعات نیاز به تخصص کمتری دارند یا بسیاری از افراد نظرات مفیدی را دربار محصولات یا رستوران ها می نویسند. مثل نکات وتجربیاتی که توسط کاربران در انجمن ، وبلاگ ها وغیره به اشتراک گذاشته می شود.

چگونه با E-A-T وب سایت خود را بهبود دهید

نویسندگان خود را معرفی کنید.
پیدا کردن اطلاعات وب سایت آسان باشد.
محتوای بی کیفیت را ارتقا دهید یا حذف کنید.

پایان

ایجاد یک محتوای با کیفیت تلاشی است که می تواند با رعایت موارد ETA بهبود پیدا کند. البته اهمیت تجارت خود را به کمک ایجاد محتوای تولیدی نشان بدهید تا برند در میان مخاطبان شناخته شودو عملکرد کسب وکار شما را ارتقا دهد.

51
26 خرداد 1399
..نظرات..
..مقالات پربازدید..
طراحی سایت

آموزش قرعه کشی در اینستاگرام

  آموزش قرعه کشی در اینستاگرام   با سلام خدمت دوستان و کاربران گرامی . امروز با آموزش قرعه کشی در اینستاگرام برای کسانی که علاقه به ایجاد کمپین های تبلیغاتی دارند در خدمت شما هستیم . بحث قرعه کشی در اینستاگرام با توجه به فراگیر شدن این شبکه اجتماعی که البته امروزه زیرمجموعه فیسبوک مطرح میشود ، زیاد شده است . البته این احتمال وج...

18817
24 فروردین 1398
طراحی سایت

bit.ly چیست ؟

بیتلی یا bitly یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های کوتاه کننده لینک است. این سایت با نشانی https://bit.ly در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. یک کوتاه کننده‌ی لینک وظیفه دارد تا لینک‌های مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون لینک کاربران را کوتاه می‌کند. علت استفاده از...

3937
27 آذر 1398
سئو

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش ۳ روش

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید. امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در...

3787
08 اردیبهشت 1399