
سهولت ردیابی هر KPI بازاریابی دیجیتال از ترافیک وب سایت گرفته تا معیارهای تجارت الکترونیک، ریزش، CPA یا جستجوی ارگانیک می تواند یک شمشیر دولبه باشد. KPI معیارهای مهم را آسان میکند، اما ردیابی چیزهایی که ارزش ندارند را نیز آسان میکند و زمان و انرژی را هدر می دهد.
هنگام تصمیمگیری در مورد اینکه چه KPIهایی را میخواهید اندازهگیری کنید، در نظر بگیرید که آیا این اطلاعات بینش مفیدی در مورد روشهای بهبود نتیجه به شما میدهد یا خیر. اگر معیار چیزی نیست که بتوانید روی آن مانور دهید یا روی آن تأثیری بگذارید، احتمالاً یک معیار بیهوده است، بنابراین ارزش اندازه گیری را ندارد.
برای مثال، ممکن است وسوسه شوید که معیارهای بیهوده مانند لایک های فیس بوک یا دنبال کنندگان توییتر خود را اندازه گیری کنید، اما اگر در حال حاضر یک کمپین شبکه اجتماعی با هدف جذب لایک یا فالوور بیشتر انجام نمی دهید، چرا آن را دنبال کنید؟ این یک KPI موثر نیست.