
حالا در اینجا ما یه سوال بزرگ داریم. اینکه آیا این مورد واقعا یه عامل رتبه بندیه؟ اینجوری بنظر میرسه که این مورد یه عامل رتبه بندی نیست. چند سال پیش، جان مولر هم در پاتوق مرکزی Google Webmaster این موضوع رو تایید کرده و گفته:
ما سعی میکنیم که از یسری از سیگنال ها مثل این در نتایج جست و جو استفاده نکنیم. در این مورد دلایل زیادی وجود داره که ممکنه باعث بشه کاربران از یه صفحه به یه صفحه دیگه برن. یا مثلا اونا شاید بخوان به نتایج مختلفی در جست و جو توجه کنن و بعد به صفحه قبلی برگردن. بنابراین من اینجوری فکر میکنم که اینکه بخوایم این مورد رو به عنوان یه عامل رتبه بندی در نظر بگیریم یه موضوع خیلی سخت محسوب میشه.
بنابراین من نگران چنین موضوعاتی نیستم. و بهتره بدونین که ما وقتی به الگوریتم های خودمون به طور کلی نگاه میکنیم و تغییراتی رو در این زمینه بوجود میاریم، به نحوه واکنش کاربران به این موضوع هم توجه میکنیم. اما این مورد یه موضوعی نیست که بخوایم بهش در میلیون ها پرس و جو و صفحه توجه کنیم. و همچنین برای صفحات جداگانه هم ارزش زیادی برای در نظر گرفتن این موضوع نمیذاریم.